Paranoia

Lekker gegeten en toen de andere kant van Hong Kong gezien, zeg maar het gewone Hong Kong waar de toeristen niet rondsjouwen met zakken vol met geld. Het mooiste wat Eric meteen opviel was dat de bouwsteigers hier van grote stokken bamboe worden gemaakt. Hier en daar een touwtje en wat ducktape en klaar ben je. Als mieren lopen ze over straat hier.... het lijkt alsof de hele dag auto's in en uit worden geladen. Overal lopen mensen half rennend met karretjes vol spullen tussen vrachtwagens en hun bestemming in. De vrachtauto's zelf blijven gewoon met draaiende motor wachten, waardoor je constant een soort 'generator' geluid hoort in deze stad.

En de waarschuwingsborden, het gaat echt te ver. Ik heb er een paar op de foto gezet die ik zo zal uploaden....het stelen van eenreddingsboei, het roken in het park, het diepe water in de visvijver!Ik weet zeker dat geen hond die borden nog opvalt, maar daar trekken ze zich in Hong Kong niets van aan.

Net voor de eerste keer opgelicht in een fotozaak. Niet heel erg, maar Eric was zo pissig, dat ie nu naar buiten is gestevend om eens verhaal te halen daar. Ik blijf als vrouwe achter in het onderkoelde hotel. Ik denk dat die kleine Chinees nog niet wist dat je Eric beter niet kan besodemieteren ;-). Daar houdt ie namelijk helemaal niet van!

Straks naar Hong Kong Island en dan vroeg naar bed denken we. Mogen we weer een sticker opplakken ter herkenning. Jottum.

To be continued...

Reacties

Reacties

Han

never a dull momnent ik lees het al.
De deerne blijft al wapperend met haar waaiern de stoere ridder aanschouwen terwijl hij onverveerd de vijand tegemoet snelt. Boffert

Victor

Is BabiPangang spek(mager) ook nummer 106 in HongKong??

Daan

Klinkt bekend ja al zijn die waarschuwingen in Singapore nog erger hakken ze metteen je handen af. En afdingen is een kunst ook in Hong Kong !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!