Laatste dagje Melbourne

Vanmorgen vroeg op en richting Victoria Market, eindelijk de vismarkt die Eric wilde zien. Nog groter dan in Adelaide, en we hebben meer groenten en fruit gezien dan een mens in een heel leven kan opeten.Dat soort market blijft echt een feest. Wat een chaos van mensen, lege dozen en etenswaren. Je vraagt je af waar het allemaal vandaan komt?!

Daarna zijn we doorgelopen naar Fitzroy de enige wijk die we nog wilden zien. Via Lygon street en de Carlton gardens, Gewoon te lopen dus. Fitzroy is een buurt waar ik zo zou willen wonen. Er loopt ook echt van alles rond en je kunt er de raarste zaken vinden, lekker eten, veel terrasjes, maar zonder die al te rijke mensen die je in Chapel Street soms wel ziet.

We hebben het huis ook al uitgezocht, kwamen namelijk een rij mooie huizen tegen, zo mooi!.

De ene helft volledig verloederd en de andere helft volledig opgeknapt. Moeten nog even nadenken welke we nemen en wat we hier ook alweer gaan doen. Anders hadden we bedacht dat Lila of Bas hier maar moeten gaan studeren. Komen wij wel op bezoek. Verder geen druk natuurlijk...

Na Fitzroy zijn we nog de Arcades en Lanes toer gaan doen. Tussen al die grote straten in Melbourne liggen echt de mooiste laantjes en promenades verborgen die je zo voorbij loopt als je ze niet weet te vinden. Veel leuker dan de winkelstraten zelf en je kijkt je ogen uit. ttp://www.thatsmelbourne.com.au/ is echt een goeie site als je Melbourne bezoekt, daar kun je hem ook op vinden.

's Avonds een echte Italiaan gevonden en Eric heeft de pizza quattro formaggi test gedaan. Hij was echt bijna beter dan La Lanterna. De man die ons hielp was uit Abruzzi en heeft Eric de hele avond als een verloren vriend op zijn schouders geslagen en zijn armen vastgepakt. Echte liefde, dat was duidelijk, maar wel erg gezellig.

Morgen op naar Sydney, laatste stop voor we naar huis gaan!