Manley Beach - Fisch market

Maandagochtend en op weg naar Manley. Op de boot klaarde het al op en alle foto's maar weer opnieuw gemaakt maar dan met zon. We vroegen ons nog af hoeveel foto´s er zouden zijn van de Harbour Bridge in Sydeny.

Iemand een idee? Naar Manley gaat heel Sydney in het weekend (vandaar dat wij de maandag hadden gepikt). Of je opeens in een soort badplaats terecht komt, maar dan kom je net uit hartje Sydney (15 minuten met de boot). Dat maakt deze stad zo gaaf. Je hebt een wereldstad, overal prachtige stranden, buurten waar je alleen maar blij doorheen kunt lopen, parken, ferries. Ik geloof dat Sydney heeft gewonnen. Zelfs van Londen en New York. Je ziet hier ook zoveel mensen van over de hele wereld... niet zo gek. Ook al heel veel Nederlanders gezien die hier duidelijk even werken. En eerlijk is eerlijk, wij zouden het zo doen. Een jaar hier wonen, lijkt me een feest.

Vanuit Manley beach zijn we naar rechts gelopen naar Shelly Beach. Aanrader! Je komt op een heel klein strandje, waar je onder een boom lekker ligt te dromen onder een zonnetje (waar ik overigens enorm van verbrand ben, want we waren allebei echt alles vergeten van zonnebrand tot bikini, die hadden we namelijk al onder in de koffer gestopt'. Wat een droomplekje, ook daar wonen gewoon mensen! Als je die huizen ziet met een uitzicht op zee en strand, dat je dan wakker wordt met die branding onder je raam, wat een feest.

Daarna zijn we doorgegaan door naar de Fish Market in Darling harbour. Iedereen zat lekker buiten zijn visje op te eten, die je binnen kon uitzoeken bij alle gigantische zaken, omringd door minstens zulke irritante meeuwen als in Scheveningen en een verdwaalde nog wat vogel.
Teruggelopen naar de haven en via de ferry weer terug naar Circular Quay onder de brug door, zodat we nog even ons hotel op de foto konden zetten (ja je moet een reden hebben natuurlijk).

Maandagavond wilden we weer naar 'onze thai', en geloof me, we huppelden bijna bij het idee aan de Duck Salad, is ie dicht tot vrijdag! Een drama, hoe krijgt ie het voor elkaar om net nu renovatie te gaan doen. Avond is verder gelukkig toch nog goed gekomen, maar weer een reden om terug te gaan.