Eerste dag Australië (of wat we ervan mee hebben gekregen)

Cairns dus

Het doel van de reis: Australië

We zijn allebei zo moe van de tweede nacht niet slapen dat we er heel eerlijk niet veel van meekrijgen nog. We zijn aangekomen, hebben de auto opgehaald en zijn vanuit ons huisje meteen naar het strand gegaan om daar na anderhalf uur lekker aangebakken weer af te komen. Factor 30 is hier niet voldoende. Geloof me zelfs Eric smeert zich in met factor 30, dan weten de meesten het wel.

Op het vliegveld een grote Australiër met een kunstbeen, natuurlijk afgebeten door een haai. Hoef je ons niet uit te leggen.

Palmbomen,strand en zee, echt heerlijk. We hoorden dat we ook nog in zee mochten zwemmen, omdat de jelly fish pas in november werden verwacht. Nou maar hopen dat ze zelf ook even op de kalender kijken! Zwemmen was echt zalig en inderdaad niets gezien.

Vanmiddag nog even naar Cairns gereden voor extra zonnebrand, insect repellant en after sun voor de verbranding te kopen. Het is een rare stad. Een mengeling tussen Amerikaanse buitensteden,, allemaal vrijstaande houten huizen met schutting en tuin eromheen. Toen we dachten we moeten nu in de buurt komen, waren we al aan het einde. Geen hoogbouw, alleen lange straten met overdekte stoepen, vol met winkels en restaurants, alles wat je nodig hebt is voorhanden.

De mensen zijn echt zoals je hoopt. Relaxed, aardig, makkelijk, humor en maken zich echt nergens druk om. Dit is natuurlijk pas dag 1, maar toch!

Vooral voor jongeren is het walhalla, iedereen loopt hier rond of ze zo op een surfplank gaan springen. Ze hebben allemaal iets stoers in doen en laten, maar ook hoe ze eruit zien. Midden in het park is een open 'swimming laguna' waar mensen in het park liggen te picknicken, rond badderen (echt mooi zwembad hoor) of hun eten op de gratis gas BBQ's gooien. Ik had al ergens gelezen, Australiërs werken hard, maar het draait om de vrije tijd en naar het strand gaan. Het lijkt ook echt zo te zijn.

Verder geen spannende dingen, beesten, belevenissen, morgen proberen we weer normaal te functioneren, eerst slapen.

Reacties

Reacties

Daan

Klinkt bekend ik vond Cairns wel grappig inderdaad walhala voor durfals en backpackers en surfers, als jullie nog iets durven hier nog een leuk linkje ik heb er nog een leuke video van! en is vlakbij!
http://www.ajhackett.com.au/

Peet

Hiiiiiiiiiii there!!

wat gezellig. zit hier met een slaperig hoofd op de bank en ben aan het genieten van jullie vakantieverhalen. Klinkt goed allemaal.

Howdie! xx P

Tine Langius

Wat leuk om jullie mooie reisverhalen te volgen.
Ben benieuwd naar de volgende!!!
Tine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!