Kuranda en verder niet veel...
Vannacht hoorden we de zee 100 meter verderop. Oh ja en vanmorgen toen de zon begon op te komen, een Australische haan, tenminste dat was mijn inschatting. Klonk in ieder geval groter dan een merel, maar ik ben niet zo'n (Ellen) vogelaar natuurlijk.
Een uur later zaten we rechtop in bed... regen. Maar niet zo'n Hollands buitje, maar echt alsof de hemel openbrak, een paar zwembaden vol naar beneden gooide en toen weer ophield. Prachtig was het! Je moet je voorstellen dat we hier in een houten huisje zitten, vlakbij Kewarra Beach, om ons heen alleen maar bomen en palmen. Eigenlijk weet ik niet of je je dat kunt voorstellen J
Straks naar Kuranda, cable car omhoog en de trein terug: http://www.kuranda.org/.
(tussendoor lekker lezen op het strand)
Oh nee toch niet, trein was te laat en alles zou al dicht zijn. Dan maar even naar Trinity beach. Dat noemen ze toeristisch, zo´n klein (maar prachtig) strand kun je toch niet toeristisch noemen? Uiteindelijk met de auto naar Kuranda gegaan, alle winkeltjes waren dicht (god dank). Zelf rondgewandeld in het Regenwoud en toen nog langs de Barron Falls naar beneden. Toen we terug kwamen, rechtstreeks naar het strand, waar we de vrijdagavond houtovenpizza konden bestellen uit ... dit is pas vakantie. Al met al een goeie dag.
Oh en in Australië zeggen ze: G'day to you i.p.v. Hello of Good morning. Je hebt breakie [brek-kie] en cappie [kep-pie] i.p.v. breakfast en cappuccino en that's okay i.p.v. you're welcome. Even dat jullie het weten.
verder gelezen dat Australië een klasseloze staat is.Dat maakt het zo waarschijnlijk zo leuk. Vinden we allebei trowuens.
Morgen naar de Great Barrier Reef: ik denk dat ik ga snorkelen, Eric zeker!
Reacties
Reacties
Het klinkt allemaal vreselijk L! Maar ja, zoals de Aussies zeggen: somebody's gotta do it! Hier ook alles heerlijk hoor! Maandag solliciteren, 15 graden (ook wel zonnig) en een weekendje naar Zeeland met de softbaldames. Ook aan het strand. Maar dan net even anders. Ze noemen Burgh-Haamstede ook wel het 'Great Barrier Reef' van Nederland! Veel plezier nog!
Hi, jullie geen last van Tsunami's gehad moest wel even aan mijn nieuwe baan denken en jullie was toch wel vlakbij! Mijn toekomstige schip lag er zo'n beetje naast. Geniet morgen van Het great barrier reef is echt te gek! x
Halo lieverds!!!
Wat gaaf om op deze manier met jullie mee te kunnen reizen. En wat een huisvlijt. Al die foto's en verhalen, geweldig. Veel plezier de komende tijd. Wij zijn met de laatste loodjes voor de NYCM bezig. Stuur nog een berichtje voordat we weggaan. Doe voorzichtig met jezelf. Ik huiver van die dierenverhalen... Wat is een schorpioen of een grote pad nou nog, Ellen??
Dikke kus, Pien en ook een beetje Ed
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}