Great Barrier Reef

Vandaag naar het Great Barrier Reef. Hoe het toch mogelijk is, ik weet het niet, maar Eric was weer als laatste bij de bus. Gebrek aan ritme en horloge denk ik!

Maar onbelangrijk natuurlijk, want de dag was echt zo gaaf (hoewel Zeeland ook echt leuk is hoor Bren). Onze tocht ging met Ocean Sprit Cruise, of je gaat met één van de andere 50 aanbieders, ik denk niet dat het uitmaakt. Rond 11 uur kwamen we aan bij het rif (bijna twee uur varen op een catamaran), eigenlijk meer een heel klein zandstrand midden in het rif, van waar je kon duiken en of snorkelen. Eric had per ongeluk zijn astmatische allergie opgegeven (meer de medicatie) op het aanmeldingsformulier voor duiken en hop hij mocht niet meer mee naar beneden. Dan maar mee met Shane, onze marinebioloog die koraal, zeekomkommers en andere Reef dingen van de grond plukte enin onzehanden duwde, met een enorm enthousiasme.We kwamen ook nog langs een heel stuk oud en dood rif, dat tijdens de laatste cycloon naar boven was gekomen. Groeit nu weer nieuw rif op. Om er tussendoor te zwemmen is echt prachtig.

Na de lunch zijn we zelf nog een snorkeltoer gaan maken. Resultaat een pijlstaartrog en een anderhalve meter onder het zand verscholen vis met drie vinnen. Heel mooi, maar we zijn wel met rassé zwemslag naar het strand teruggesnorkeld om even na te vragen wat het was: A shovelnose ray (vrij vertaald een schoffelneusrog). Completely harmless to peopel, ja tis goed. Maar eerst even zeker weten natuurlijk.. Mocht je willen weten hoe zoiets eruit ziet, kijk even bij de links: Eastern Shovelnose Ray.

De hele dag veel wind, dus vooral in de ochtend kwamen de papieren zakjes tevoorschijn. We waren omringd door een groep Japanners van rond de 18 denk ik, die werkelijk als een soort Michael Jacksons probeerden hun lelieblanke huid tegen de zon te beschermen. Mijn inschatting was dat bruin worden 'not done'is in Japan. Vesten, hoeden, handschoenen, handdoeken, alles werd over zich heen gelegd. Intrigerend volk.

Vanavond weer gegeten in Trinity Beach, iets meer (zeg maar 1000% meer) leven dan in Kewarra Beach. Zelfde meisje dat ons bediende, bleek uit Groningen te komen. Was wel grappig.Zeker omdat Eric als geboren Groninger haar accent niet herkende ('Goh jouw Nederlands is wel erg achteruit gegaan zeg...' Eh Eric dat is Gronings).

Nu in bed, bruiloft op het strand is net afgelopen gelukkig, kunnen we weer naar de golven luisteren. Oh en als iemand Casper spreekt. Ze draaien hier ook 'By the rivers of Babylon'! Kwam net nog voorbij.

Reacties

Reacties

Daan

Hmm ja bij die Eastern Shovelnose Ray zou ik ook wel effe terug naar het strand zwemmen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!