Rare jongens die Australiërs

Waar je hier steeds tegenaan loopt is het gebrek aan geschiedenis en cultuur van de nieuwe Australiërs. Net als in Amerika is die pas opgebouwd vanaf de 18e eeuw. De Aboriginals waren dan wel de originele bewoners, maar die zijn zo lang ontkend dat er vandaag de dag eigenlijk tragisch weinig kennis van is overgebleven (loopt weer zo'n rare kalkoen voorbij...). Het werd altijd overgedragen van man tot man en de meeste oudsten zijn nu gestoven. Pas sinds de jaren 60-70 zijn ze hier langzaam begonnen ook rechten toe te kennen aan dit volk. De verhalen die je over ze leest zijn echt tragisch. Overal in de negatieve statistieken staan ze bovenaan en niemand weet hoe ze dit probleem moeten aanpakken. Integratie lijkt eigenlijk niet eens zinvol. Sommige groepen zijn zelfs aan het proberen weer terug te keren naar hun traditionele leven. begonnen Het is een gemeenschap met derdewereldproblemen geworden in een heel rijk land.

Het allerergste dat ik las: Tussen 1920 en 1970 zijn op last van de Australische overheid duizenden Aboriginal kinderen van hun ouders gescheiden en in missiescholen, tehuizen en weeshuizen ondergebracht of bij blanke peetouders. Daar moesten ze blank leren denken.... Hoe erg is dat?! Binnen de blanke gemeenschap konden ze hun draai niet vinden en bij hun originele stammen werden ze als ‘zwarte Europeanen' verstoten.

Een prachtig voorbeeld van immigratieproblematiek down under.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!