Maandag - naar het echte regenwoud

Vanmorgen om 8 uur opgestaan en vanuit bed de zee ingelopen. Koffers gepakt, ontbeten en op weg naar Mossman. Voor het eerst in mijn leven links gereden en met iets meer concentratie dan normaal aardig goed gegaan, de weg ging gelukkig voornamelijk rechtdoor. Weet niet of Eric dat ook vond, ik vond hem heel ongemakkelijk zitten.

Aan het einde van de Captain Cook highway (de fameuze jawel) vindt je Mossman. Het ligt aan het zuiden van de Daintree rain forest. Waar we hier zitten is echt een sprookje. Zo'n mooi plekje heb ik niet vaak gezien. Midden in de bossen, we hebben net geluncht met uitzicht op een boom waar een amethyst python in lag te slapen die daar een paar dagen geleden in is gekropen (daar wil ik niet over nadenken). Beneden de Mossman River waar naar zeggen geen krokodillen inzwemmen (en iedereen zegt hier 'ask the locals dus ik geloof het wel', alleen schildpadden en vissen. Je kunt er gewoon in zwemmen (ondertussen word ik hier wel opgegeten door de muggen trouwens).

Vandaag verder weinig inspanningen, misschien straks nog een kanotochtje op de rivier. Morgen een lange dagtocht door het regenwoud. Kijk ik erg naar uit, met gids, dus maak je geen zorgen. We staan onder stricte begeleiding. Hoe het was horen jullie morgen!

Reacties

Reacties

Daan

Ja Plenty rare beestjes daar! Heb je dat boek van Bill Bryson over Australie nog gelezen? En dat bungy linkje van mij hebben jullie zeker ook geen trek in? Veel plezier in de jungle! X

aafje

Man, man, wat een sprookjes allemaal . Een feest om het allemaal te lezen en niet te vergeten de schitterende foto's. Ik geniet me stuk en kijk alweer naar het vlgende uit.
Alle, alle plezier en genot en dikke knuf, Ma!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!