Ubirr en Eastern Alligator River (Jabiru)

Vandaag weer mijn beurt. Ik denk dat Eric een wekelijkse column gaat doen, je moet je fans niet teveel verwennen is zijn motto. Vandaag drukke dag. Kan ook zijn omdat hert 40 graden was en het leek of al het kostbare vocht dat je net tot je had genomen weer net zo hard naar buiten liep. Wat is het hier warm. Terwijl we hier zitten (Eric kookt, net vastgelegd op SD card), is het buiten aardig hard gaan waaien. Je kent het wel van dat zomerbuienweer. Eerst een windje dat aanwakkert, warme wind dat wel, dan trekt de lucht langzaam dicht. Nu nog wachten op die echte tropische regenbui.

We waren vandaag in Ubirr waar je een waanzinnig uitzicht had op de flood lands. Kun je je bijna niet voorstellen dat dat hele stuk land straks onder water staat. We zijn echt aan het uiterste einde van de dry season, november schijnt het los te barsten. Langs de weg zie je de meterpalen hoever het water straks zal staan.

Vanmorgen half 8 wakker geworden en dan vinden we ons camping life wel geweldig hoor. Met papagaaien (lorikees) naast je camper en je coffeebag in je fijne KEA camper mug, denk je ineens VAKANTIE. Eric moest wel even vastleggen dat ik naar de douchecabines liep. Ik geef toe het is echt niet mijn ding. Eerst even kijken of er geen slangen, spinnen of andermans haren in de douche liggen.... Ik heb nog nooit zo snel gedoucht J.

Qua beesten, hoe langer je hier bent, hoe meer je snapt hoe het werkt. Slangen zijn overal, maar eigenlijk zijn ze er vooral 's avonds en zeker niet in de buurt van mensen. Mocht je er toevallig op gaan staan, ja ok dan heb je pech, maar als je niet door hoog gras gaat lopen en op de paden blijft is er eigenlijk geen probleem. Ëén spin gezien en dat was in het airport hotel en verder alleen maar spinnenwebben (in de douche ja). Haaien, niet echt een probleem.

Maar die krokodillen. Ik blijf erbij wat een onaangename beesten zijn dat. Queensland was echt een pretpark vergeleken met Kakadu National park. Overal zijn krokodillen, Aafke zei het al, maar het is ook zo. Waar in Queensland af en toe een waarschuwingsbord staat, zie je hier alleen maar Extreme danger , nou dan ben ik klaar zeg maar. We zijn vanmiddag over de Easter Alligator River gevaren. Moesten we er eerst naar zoeken, hier liggen ze ons met zijn vijven tegelijk aan te staren (en ik bedoel echt onaangenaam). Overal van die oogjes die langzaam onderwater zakken als je in de buurt komt. Dat is ook meteen het enge aan ze, die irritante stoïcijnse houding. Ze liggen daar maar in het water tot ze kunnen happen. Het is erg om te zeggen, maar wij zijn er wel klaar mee. met die krokodillen.

De riviertocht was trouwens prachtig, een cultural tour noemen ze dat, gerund door arboriginals en onze gids woonde ook in Arnhem land, aan de andere kant van de rivier. Verstaan was af en toe een beetje moeilijk, maar Eric is enorm handig in handen en voetentaal heb ik gezien. Hij heeft nog even voorgedaan hoe je met een spear thrower een eend of iets dergelijks kunt vangen. Ik denk dan, kan nooit kwaad in zo´n gebied, mocht de nood aan de man zijn....maak ik voor Eric even een speer.

Vanaf de rivier had je de mooiste uizichten, op foto zal het wel niet zo uitkomen, maar we hebben het goed onthouden. De cycloon die hier een paar jaar geleden over het land heeft geraasd, heeft ook hier hele stukken land blootgelegd. Daarnaast heb je de rosten die bijna gemetseld op elkaar liggen.

Daarna dus de sunset in Urbii. Je kunt alle folders weggooien eigenlijk. Wij sturen het ultieme boekje wel toe (toevallig ook het officiële boekje van Kakadu zelf). Wat een machtig gevoel als je daar bovenop die rots staat. Eric vertelde me dat hij vroeger al als een gems van rots naar rots sprong, nou ik heb het mogen meemaken. Echt hoe je dan elkaar weer van een hele andere kant leert kennen....

Verder? We zijn echt op vakantie, zitten heerlijk in onze camper (Eric heeft net besloten dat we kleiner gaan wonen, maar kan ook de hitte zijn), zien een Australië waar we diep van onder de indruk zijn. Alles wat we hoopten en meer zeg maar. Morgen naar Cooinda, waar we misschien Therèse en Leo nog zien (ontmoet in Kewarra) en dan zien we wel. Fijn hoor zo'n mobile home.....

P.S. Moest nog van Eric zeggen dat 1 toch samen hebben geslapen in het bed, dat we uiteindleijk in elkaar hebben gekregen en 2 dat we vanmorgen na een 1800 help call de awning (zonnescherm) ZELF hebben gemaakt.

P.S. II nu ga ik naar binnen, want muggen in opkomst. Eric is dolgelukkig met zijn James Bond film die we toen al stom vonden. Gaat ie zich straks weer herinneren (geheugen als een goudvis qua films). Ik ga kijken hoe onze beesten van vandaag gelukt zijn qua foto's.

P.S. III de reden dat jullie alle verhalen straks in één keer krijgen is omdat er in Kakadu geen Wi-Fi is natuurlijk en trouwens ook geen telefoonontvangst tussen de campings door.

Reacties

Reacties

Daan

top blij jullie aandachtig volgen terwijl ik me mental klaar maak voor vier en een halve maand aussie ql en verre eilandjes iets daarbuiten! dikke x D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!