Darwin
Darwin, je denkt nog dat is een aardige grote stad met zo'n gigantische (natuurlijke) haven, maar eerlijk? Veel vond ik het niet. De geschiedenis heeft wel aardig indrukwekkende verhalen. In WO II gebombardeerd door de Japanners en daarna zijn er veel militaire (trainings)kampen geplaatst, veel geheim. De ergste ramp die deze stad heeft gehad was in 1974, toen op kerstavond (nota bene) een orkaan Tracy 90 % van alle huizen vernielde. Ne-gen-tig procent. Merry Christmas.
Vandaar ook dat er erg weinig geschiedenis te vinden is en de bouwstijl van de jaren 70 is nou niet echt heel boeiend om doorheen te lopen. Er zijn nog wat oude gebouwen die ze gewoon weer vanaf de bodem hebben opgebouwd. Het centrum vonden we ronduit deprimerend. Een straat met alleen maar open barren en veel schreeuwerige borden. Colombee schijnt wel aardig te zijn, maar omdat we met de bus waren gekomen waren we het na twee keer heen en weer lopen in die hitte wel zat. Enorm heet weer, en dan moet de zomer nog beginnen. Ik zou echt gek worden als ik hier moest leven.
We hebben gegeten aan de werf, dat was wel weer erg gaaf. Uitzicht op zee, naast ons sprong er af en toe iets uit het water, dat het formaat van de gemiddelde goudvis duidelijk oversteeg. Eric meteen Pim proberen te bellen, maar die nam niet op.
Terug naar de camping, waar echt na al die mooie plekken van de laatste dagen niet veel aan was. Het zag er ook naar uit of mensen daar weken bleven staan. Waarom weet ik niet...
Morgen gaat ie weer naar huis onze campervan. Jammer hoor, we waren aardig gehecht geraakt aan dat ding J. Maar op naar de outback, Alice Springs en onze camping tour.
Ben benieuwd!
Reacties
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}