Adelaide - Barossa Valley
Dinsdag 27 oktober
Gisteravond in een Thais restaurantje gegeten hier om de hoek. Erg lekker en dus veel te veel, met dikste vest aan dat we hadden naar buiten, zo koud was het ineens. Vanmorgen bij het ontbijt weer goede koffie, we keken elkaar echt vol verbazing aan boven die koppen. Als je koffie gewend bent van het Noorden, dan is alles wat ook naar koffie smaakt een enorme verrassing, zo eentje waar je erg blij van wordt.
We zijn nog even naar het museum van South Australia geweest, de ANZANG Photo competition bekeken. Echt heel mooi, vooral die macro foto's van mieren die een wesp uit elkaar trekken, kangoeroes die gestorven zijn door gebrek aan water. Echt prachtig, moet je maar eens kijken: http://www.anzangnature.com/.
Daarna onze ford focus opgehaald die ons de komende 8 dagen langs de Great Ocean road gaat rijden en op weg naar Glenelg. Langs de Adelaide central market, hard op de rem. Waren we toch vergeten dat we daar naar binnen wilden?! We hadden zo vijf etentjes in elkaar kunnen zetten, tussen ik weet niet hoeveel Chinsezen en Japanners, Sushi gegeten en toen dan eindelijk door.
P.S. Eric is nu in Bill Bryson aan het lezen, Down Under, de man en ik hebben duidelijk een band. Als je hoort hoe hij over al die rare beesten hier schrijft is echt te leuk, hij is net zo'n schijterd als ik. Als je naar Australië gaat, moet je het boek eigenlijk lezen als je er al een tijdje bent.
´s middags
Waar we nu toch terecht zijn gekomen! Barossa Valley, een soort Franse wijnvelden, alleen met palmbomen. Het is een plaatje, echt waar. Als we hier naartoe waren vroeger wijnreizen, had ik echt niet gezeurd. Hoewel mijn 40+ bril natuurlijk enorm vertekenend kan werken in dit opzicht. We zitten hier buiten met de zon op ons bol en hoeven echt niets te zeggen. Straks eten, filmpje halen bij de receptie en in ons riante bed.

Morgen gaan we fietsen halen en dan kunnen we nog een wijntje proeven onderweg. Ik weet niet waar we terecht komen, maar iedereen die van wijn houdt zou nu echt stinkend jaloers op ons moeten zijn.
Reacties
Reacties
Zojuist thuis van een heerlijke EPC-avond met zalige mooie Valpolicella's, dus lieverds geniet nu even van de mooie (hopelijk) Australische wijnen. Proost!!! X Ma!
Bill Bryson is m'n vriend geworden. De lonely planet kan niet op tegen hem, leerzaam en hilarisch!
Echt super leuk om jullie verhalen te lezen. En goed te horen dat je cheap kan backpacken, kan niet wachten!
Nog even en jullie komen aan bij m'n vrienden aan het eind van de Ocean Road, in de buurt van Geelong (Clifton Springs). Daar waar de minister verdween en nooit meer terug gevonden werd....
Have fun in de nieuwe omgeving, cheers, op de mooie Oz wijnen!
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}