De fietstocht!

Ik had het helemaal bedacht, we gaan fietsen, altijd handig als je een wijntje wilt drinken en nog gezond ook. Laten ze hier nou gewoon twee fietsen hebben klaarstaan, dus wij als echte Hollanders op weg. DOM! Het is hier wijngebied, wijnstokken = heuvels.

Ik heb echt zelden zo amechtig een heuvel opgefietst, en dat op gravelpaadjes en dan 40 km lang. Tong op mijn knieën, we kunnen allebei niet meer lopen van de spierpijn. Respect graag.

Lunch bij Maggie Beers Farmer shop (http://www.maggiebeer.com.au/home/) nou dat was leuk. We kregen een soort picknickmand met patéetjes en Dukkah (nog nooit van gehoord) en als we wilden konden we nog een workshop koken meepikken, maar die hebben we aan ons voorbij laten gaan, we konden namelijk niet meer opstaan....

Bij de uitgang wordt je nog even welbewust langs de fazanten geleid (het was fazantenpaté), ach de natuur is hard maar wel een mooie foto van een pauw die wist wat ik net had gedaan.

Terug Terug fietsten we langs Penfolds, even de wijnen bekeken à raison de 2200 dollar. Daar de enige twee wijnen geproefd van de dag (geloof me daar heb je echt geen zin in als je fiets) en eindelijk naar huis, nou alsof je een finish overkwam, zo blij was ik dat we die fietsen weer mochten stallen. Maar wat kun je daarna toch ontzettend tevreden met jezelf zijn J.

Al met al is Barossa Valley echt erg mooi. De dorpjes liggen allemaal aan doorgaande wegen, daaromheen liggen de Stepford buitenwijken, ik denk dat er erg veel hele rijke mensen wonen hier. De wijnboeren zelf wonen op enorme landgoederen en begraven zich in familie mausoleums. Het leukste vond ik nog dat alle plaatsen orignieel een Duitse naam hadden als Langmeil en Gnadenfrei. De eerste mensen die zich hier gevestigd hebben waren namelijk Pruisen en Duitssprekende Polen. Na 1918 zijn alle Duitse plaatsnamen in één keer van de kaart geveegd en vervangen voor Aboriginal namen, gezien het jaartal denk ik dat ik wel weet waarom. De sporadische Bratwurst en Duitse specialiteitenwinkels zijn de laatste herinneringen die je hier en daar nog tegenkomt.

Gegeten in de tuin, ineens een enorm lawaai (alles klinkt trouwens hard hier met die tinnen daken). Rende een possum voorbij. Niet gezien, maar wel gehoord! Dat is een half vinkje.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!