Great Ocean Road - Apollo Bay

Vandaag de Great Ocean Road. Ons navigatiesysteem gaf al meteen aan dat we over 13 km rechtsaf de Great Ocean Road moesten opgaan. Nou na dat zo'n 15 keer gezegd te hebben bleek dat we pas na zo'n 60 km ook echt de zee zagen. Je voelt je toch bedrogen zeg!

Om de 300 meter een bruin bord met scenic lookout plekken, dus bij de tweede had ik al door dat er onderhandeld moest worden, want zoals Eric zei, het is allemaal dezelfde zee en die rotsen zijn alleen een beetje anders gevormd....' Dus.

Nummer drie waren de Twelve Apostles, goed gegokt, want inderdaad het mooist. Het zijn er trouwens nog maar 11, er is er eentje ingestort in 2001. Omdat het weer zo heftig was (regen en veel wind) vond ik het nog veel mooier dan de standaard plaatjes. Het was bijna mistig van de druppels en door de hoge golven die op de rotsen sloegen. De de zon half door de wolken maakte het nog mysterieuzer.

Verder weer waanzinnige gebieden waar we doorheen zijn gereden, je zou wel honderd award winning foto's kunnen maken, als je 1 een beetje aanleg hebt en 2 de puf om steeds de auto in zijn achteruit te zetten. Het klinkt vreselijk misschien, maar ten eerste is het echt overal bijna bijzonder en je rijdt echt wel kilometers hier. Ik heb het dus maar opgeslagen ergens in mijn geheugen. Meeste kans dat het ooit weer bovenkomt. We vinden het hier allebei erg op Ierland lijken. En jullie weten daar zijn we ook nog al weg van. Overal schapen, kalfjes (toen dacht ik nog als zo'n koe nou ineens naar Nederland wordt gehaald, zou ze dan weten dat het weer bijna tijd is voor een kalf?). We hebben hier alles al gezien, vandaag nog een leuke toevoeging rondom Apollo Bay lijkt het Zwitserland. Tot je de ander kant opkijkt en opeens de Grote Oceaan aan je voeten ziet liggen.

We zitten in een appartement iets hoger op de heuvel waar het door gebrek aan wind zelfs 19 graden is. Beneden zien en horen we de oceaan en de houtblokken liggen klaar voor de open haard. Ik zit nou buiten te typen en Eric heeft al een fotosessie gedaan met een rode papegaai.

Heerlijk hoor even geen hotel,motel of B&B. Hapje erbij, straks de BBQ aan (the barbie) en dan is mijn avond goed. Eric heeft net omzichtig de gasflessen met de buren omgewisseld, die van ons is leeg. Tel daar nog drie filmkanalen bij op, volstrekt geluk. Enige nadeel is de missende sfeerverlichting. Het lijkt wel of in Australië de spaarlampen al verplicht zijn. Toch eens googlen.

Een klein smetje we kregen net breaking weather news. Dat is meestal niet het beste nieuws. Van woensdag tot dinsdag windstormen en regen in Sydney (Word geeft trouwens als suggestie voor Sydney Schijndel, vind ik nou niet echt heel intelligent). Ga zo de musea maar even uitzoeken en de bikini's vast wassen. Dat weer en wij hier in Australië is een verhaal apart. Leuk hoor dat het allemaal zo uniek is, maar had dat volgend jaar lekker gedaan.

Morgen dus naar Melbourne, tijdens de Melbourne cup. Echt een enorm gebeuren (iedereen heeft ook een vrije dag in Victoria).Eerst verschijnt iedereen uitgedost in pakken en jurken en hoedjes (Engels zeg maar) op de races om daarna nog meer alcohol naar binnen gieten dan normaal en 's middags dan ook iets minder fris vertrekken als ze aankomen. De rest van de stad doet mee (Cup Carnival noemen ze dat en kleden zich als de rich and famous). We gaan het vastleggen. Met dit weer zal het wel meevallen, ze waaien in ieder geval iets sneller om J.

Siebe

Wat een mooie foto's. Kon ik maar door het beeldscherm kruipen en het prachtige uitzicht zelf ervaren. Prachtig!