Cup Day!

Melbourne Cup day. Gisteren begon het toch te spoken. Satelliet TV viel uit midden in onze film, dus lekker vroeg naar bed met boek. Vanmorgen tweede deel van de Great Ocean Road, duidelijk ook het leukste deel. Je rijdt vlak langs de oceaan en overal vind je surf beaches en plekken waar je even koffie kunt drinken of gewoon op het strand kunt zitten. Het waaide echt enorm, de surfers hadden het zwaar. Meesten waren het nog aan het leren volgens mij.

Aangekomen in Melbourne meteen een uur voor The Race. We zaten helemaal verkeerd in the Docklands waar het alleen maar waaide, maar verder eigenlijk niks te doen was. De race gezien (denken we), konden we in ieder geval meepraten.

Echt iedereen hier zet wel geld in en volgens mij af en toe ook echt grof geld, want later kwamen we het heel veel zuchtende en steunende mensen tegen. Good day? No not really (rollende ogen) Lost money? (zucht en geknik). Later weer de stad ingegaan, waar we bij Flinders Station stellen tegelijk terug zagen komen vanuit het stadion. Je weet echt niet wat je ziet. Iedereen probeert eruit te zien als een adellijk Brits stel, met jurkjes, te hoge hakken en heel veel hoedje. Vooral de vrouwen hadden verschrikkelijk hun best gedaan. De resultaten weken nogal af, van echt te ordinair tot prachtig mooi. Maar vooral iedereen was gezellig en op straat en niemand scheen last te hebben van de luttele 17 graden, want het was feest.

Wel echt supergezellig. Later nog een beetje rondgelopen, gegeten bij een Chinees, waar we kwart voor 8 binnenkwamen en kwart over 8 weer buiten stonden. Nog nooit zo raar en snel gegeten. Alles werd in willekeurige volgorde op tafel gegooid en wat het was... och dat zullen we nooit weten. Tot 's avonds laat zag je overal nog de jurkjes en pakken rondlopen, alleen er waren al aardig wat hoge hakken uit, die liepen nu op blote voeten. Ik vond het eigenlijk al enorm knap dat ze er 5 meter op konden lopen zonder hun enkels te breken.... !