Melbourne - Dag 1

Vanmorgen de hoogtepunten in de stad langsgelopen. Eric had bij The Old Goal (oude gevangenis) twee tickets gekocht voor een award winning experience, nou dat was zeker een ervaring rijker. Mocht je meemaken hoe het was om gearresteerd te worden in het oude police watch house. Niks voor mij dus hè. Zo'n rollenspel waar je een half uur lang in vast zit. Ik kon hem wel wat doen, maar gelukkig zag ik Eric nog veel geïrriteerder dan ik met zo'n schreeuwende sergeant naast zijn oor ;-). Ik zou zeggen, kun je gewoon overslaan in Melbourne

De stad is echt mooi, indrukwekkende gebouwen en met een leuke uitstraling. Ik kan me voorstellen dat je hier heerlijk kunt wonen, het is ook één van de most livable cities van de wereld heb ik gelezen. Je hebt echt alles wat je maar wilt, veel parken, prachtige winkels, musea, theater, buitenbuurten met allemaal hun eigen sfee. Zeg maar wel een wereldstad alleen dan van de gemoedelijke soort.

Met de tram naar St. Kilda's beach gegaan, een soort vervallen Scheveningen als Brighton, je kunt zien dat het vroeger prachtig was, maar nou alleen maar vieze eettenten en lelijke reclameborden.

Snel weg dus en naar St. Kilda's village. Veel leuker al. Toen (met onze Metlink card, ja Bren OV) allerlei trams in en uiteindelijk bij Chapel street gekomen in het bebied Windsor en langs Church street naar het noorden gelopen. Nou... dat is dus echt leuk!
We waren allebei meteen verkocht. Na nog een kilometer waren we het wel echt zat. Je loopt ongezien de hele dag door en we hadden ineens geen zin meer. Dus weer een tram in en in het hotel lag Eric meteen in coma naast me en ik ging even de foto's uitzoeken. En Sydney is nog groter! Mijn god.

Vanavond weer met de tram naar Lygon Street, het Little Italy van Melbourne. Erg gezellige buurt, het leek alleen kilometers vanaf het centrum, bleek later aan de tramlijn te liggen die we hadden genomen. Je kunt het schijnbaar ook lopen J. Terug bij de tram hadden we het zoooo koud terwijl al die Australiërs voorbij liepen op open slippertjes, korte jurkjes aan, T-shirts. Dat zijn echt die Britse genen hoor. Die mensen missen een gevoelsprikkel. Nog even naar de jazzclub gezocht en eindelijk kon ik hem vinden. Helemaal zoals het hoort, zo'n achteraf laantje met een podium omringd door een zwaar velours gordijn en van die artsie fartsie mensen. Vroeger (sprak ze) zou het blauw hebben gestaan van de rook. Mag nu niet meer hè, dan denken we het er maar bij. De band die optrad was nog goed ook (CD zit in de koffer), maar daar zitten was op zich al leuk. Twaalf uur thuis, echt dolle boel. Morgen weer een dag Melbourne.

Reacties

Reacties

pim en solange

hoi eric ellen
Wat een onwijs gave reis maken jullie, maar even wat anders. jordi is vorige week aangenomen op Quick. Morgen speelt hij zijn eerste wedstrijd champions leage, in het shirt Arsenal tegen Barcelona, Liverpool en Atletico Madrid. Pim slaapt al zo lekker maar nu ligt hij al twee nachten wakker van al die spanning.
zien jullie volgende week, heel veel plezier nog
groetjes solange en pim

Eric

Arm Liverpool, Barcelona en Atletico; daar zal niet veel van overblijven als die kleine rouwdouwer aan de slag gaat! Maar onwijs gaaf nieuws, wat zal ie blij zijn. Ik kom zeker snel kijken. Groeten,Eric

pim en solange

jordi heeft zijn eerste goal gemaakt. hij rook het gras, zag de goal en scoorde prachtig. juichen, juichen en nog eens juichen het hele veld over

bleek alleen in zijn eigen goal geschoten te hebben. ik heb mensen aan de kant nog nooit zo zien lachen
groetjes pim en solange

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!